Organizacja ślubu marzeń to wielkie wyzwanie logistyczne i przede wszystkim duży stres dla młodej pary. Szczególnie jeśli przyszli małżonkowie są aktywni zawodowo i nie mają zbyt wiele czasu, aby zająć się przygotowaniami do ślubu. Wówczas warto rozważyć zatrudnienie profesjonalnego konsultanta ślubnego, który zajmie się kompleksową organizacją nawet najbardziej wymagającego wesela. Zatem w czym może nam pomóc doświadczony konsultant ślubny? 

Podstawowe zadania i obowiązki konsultanta ślubnego 

Konsultant ślubny to zawód, który z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Dzieje się tak, ponieważ konsultanci mają dużą wiedzę na temat usług weselnych oraz posiadają bazę kontaktów do kwiaciarni, zespołów muzycznych, wypożyczalni samochodów, domów weselnych i wielu innych firm. Poza tym konsultacje ślubne mogą objąć również szereg innych istotnych obszarów, takich jak:

  • określenie ślubnego budżetu,
  • znalezienie idealnej lokalizacji,
  • dobór podwykonawców,
  • koordynacja ślubu i wesela.

Konsultant ślubny może także towarzyszyć młodej parze podczas wyboru sukni i garnituru ślubnego oraz służyć poradą podczas ustalania weselnego menu. Ponadto osoby mające doświadczenie w organizacji wesel mogą polecić doświadczonych fotografów, którzy np. sprawnie zorganizują piękną sesję fotograficzną dla całej rodziny. 

Konsultant ślubny do zadań specjalnych 

Niektóre śluby są wyjątkowo trudne do zorganizowania ze względu ich nietypową specyfikę. Przyszli małżonkowie mogą chcieć na przykład wyprawić przyjęcie weselne za granicą lub w plenerze, co będzie wiązało się z koniecznością załatwienia wielu formalności. W takim przypadku warto wynająć konsultanta ślubnego, który krok po kroku przeprowadzi młodą parę przez wszystkie etapy organizacji wesela. Doświadczony doradca pomoże również dobrać odpowiednie dekoracje i przedstawi swoim klientom tylko takie rozwiązania, które będą się mieściły we wcześniej ustalonym budżecie. 

Certyfikowany konsultant ślubny — postaw na profesjonalizm 

Planowanie ślubu i wesela wiąże się z dużymi kosztami, dlatego przed zatrudnieniem danego konsultanta ślubnego należy dokładnie sprawdzić jego referencje. Sprawdzony konsultant ślubny powinien także posiadać swoje portfolio oraz specjalny certyfikat poświadczający o jego umiejętnościach w zakresie organizowania ślubów. Poza tym taka osoba musi pasjonować się tematyką weselną i na bieżąco orientować się w najnowszych ślubnych trendach. Idealny konsultant ślubny powinien również umieć pracować pod presją czasu i szybko realizować powierzone mu zadania. Ale przede wszystkim wspierać młodą parę w trakcie całego procesu organizacji wesela. 

Jednorazowe konsultacje ślubne dla Pary Młodej 

Czasami Młode Pary nie chcą, aby konsultant ślubny zorganizował im całe wesele od podstaw, a jedynie oczekują doraźnej pomocy w określonym obszarze. Wówczas warto skorzystać z jednorazowych konsultacji ślubnych, które zwykle trwają kilka godzin i można się na nie indywidualnie umówić w dogodnym dla siebie terminie (lub rozłożyć na sesje, np. po godzinie). Takie konsultacje ślubne mogą obejmować różne zakresy tematyczne, dlatego ważne, by jeszcze przed spotkaniem dokładnie ustalić, czego dana rozmowa będzie dotyczyć. W trakcie konsultacji specjalista odpowie na wszystkie pytania oraz podzieli się swoją wiedzą i zaproponuje ciekawe rozwiązania. 

Niezależnie jednak od tego, jakiego rodzaju pomocy będzie potrzebować Para Młoda przy organizacji wesela, warto skorzystać z usług certyfikowanego konsultanta ślubnego. Dzięki jego wiedzy i doświadczeniu można z powodzeniem przygotować niezapomniane wesele.