Dla większości par ślub jest największym przedsięwzięciem, jakie przychodzi im w życiu organizować. Nic więc dziwnego, że wiele par młodych czuje się przytłoczonych tym zadaniem i piętrzącymi się komplikacjami. Co zrobić, gdy narzeczonym zależy na perfekcyjnej organizacji i stylowej oprawie ślubnej, ale nie mają czasu ani doświadczenia w planowaniu dużych imprez? Najlepszym rozwiązaniem jest wówczas nawiązanie współpracy z konsultantem ślubnym.
Kim jest konsultant ślubny i w czym może pomóc?
Profesjonalny konsultant ślubny to specjalista znający od podszewki wszelkie kwestie związane z organizacją ślubu i wesela. Zakres jego obowiązków może być bardzo szeroki i zależy tak naprawdę od Pary Młodej. Konsultant może m.in. pomóc znaleźć i wybrać odpowiednią salę weselną oraz podwykonawców, takich jak: zespół weselny, fotograf ślubny, firma cateringowa i transportowa etc. Na życzenie Pary Młodej może również zająć się kwestią dekoracji kościoła i sali, projektem i wydrukiem zaproszeń ślubnych oraz pozostałych artykułów papierniczych, które będą stanowić element oprawy wydarzenia.
Konsultant ślubny dba o spójność całej koncepcji przy jednoczesnym dopasowaniu elementów do charakteru narzeczonych, by całość była spójna i zgodna z oczekiwaniami Młodej Pary.
Konsultant ślubny z certyfikatem
Zawód wedding plannera, czyli konsultanta ślubnego, przyszedł do nas z zachodu, ale obecnie także w Polsce można kształcić się w tym kierunku. Umożliwiają to specjalistyczne kursy. Certyfikowany konsultant ślubny posiada świadectwo ukończenia kursu, który daje solidną podstawę do organizacji imprez okolicznościowych na najwyższym poziomie.
Kiedy warto zatrudnić konsultanta ślubnego?
Konsultacje ślubne są sposobem na proste zorganizowanie wymarzonej uroczystości i tak naprawdę warto z nich skorzystać zawsze, nawet w przypadku kameralnej ceremonii i ślubu w małym kościółku. Istnieją jednak sytuacje, w których konsultacje ślubne stają się właściwie nieodzowne, a konsultant ślubny ściąga z barków pary młodej nie tylko stres związany z organizacją, ale również inne dylematy i problemy wynikłe w trakcie imprezy. Oto przykładowe sytuacje, w których konsultant ślubny jest bardziej niż potrzebny…
Gdy para młoda mieszka za granicą
Wiele par mieszkających na co dzień poza Polską chce zorganizować ślub w swoich rodzinnych stronach. Jak do tego podejść, gdy mieszkamy kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy kilometrów od kraju? Najlepiej jest wówczas zaangażować w przedsięwzięcie konsultanta ślubnego – nowoczesna technologia umożliwia konsultacje ślubne online, co jest wygodnym sposobem na zarządzanie przygotowaniami z poziomu własnego mieszkania.
Gdy rodzice i teściowe mają inne wizje
Gdy rodzice narzeczonych lub inne bliskie im osoby dokładają się finansowo do organizacji uroczystości, często próbują ingerować w przebieg ślubu lub wesela. Bywa, że jest to powodem spięć i nerwowych sytuacji, zwłaszcza wtedy, gdy koncepcja rodziców znacząco różni się od planów Pary Młodej. W takiej sytuacji zaangażowanie konsultanta ślubnego może pomóc rozładować atmosferę. Bądź co bądź jest on obcą osoba i o ile rodzice z reguły nie mają problemu z forsowaniem swoich pomysłów wśród dzieci, nie poradzą sobie już tak łatwo z doświadczonym i asertywnym wedding plannerem.
Gdy impreza ma rozmach
Wiele polskich wesel to coś więcej niż rodzinne wydarzenie, to wręcz uroczystość na skalę całej wsi lub miasteczka. Na takie wesele zapraszanych jest nierzadko kilkaset osób. Organizacja dużego wesela to prawdziwe dodatkowo jest związana własnymi zobowiązaniami zawodowymi. Profesjonalny konsultant ślubny staje się w tej sytuacji właściwie nieoceniony, bo pomaga nadać kształt całej koncepcji i spiąć ją w spójną i – co najważniejsze – przemyślaną całość
Konsultacje ślubne to inwestycja
Wiele osób niesłusznie obawia się, że konsultacje ślubne to tylko dodatkowy koszt na długiej liście wydatków pary młodej. Nic bardziej mylnego. Konsultant ślubny w znacznym stopniu pomaga narzeczonym w oszczędzeniu niepotrzebnych wydatków tam, gdzie to tylko możliwe. Dzieje się tak głównie dzięki jego doświadczeniu i zdolnościom negocjacyjnym, jak również za sprawą znajomości lokalnego rynku usług, cen podwykonawców. Po zatrudnieniu konsultanta może się więc okazać, że organizacja ślubu i wesela będzie kosztować mniej niż zakładał pierwotny plan.